Huishouden

November wordt de maand van..

November wordt de maand van..

 

man-30322__180

Elke maand stel ik mijzelf een doel, deze maand wordt het de maand van het minimaliseren!

Pasgeleden schreef ik een artikel over minimaliseren en kwam tot de conclusie dat minimaliseren mij 2 voordelen kan opleveren: minder spullen, dus meer tijd over aangezien ik dan minder werk zal hebben met poetsen en opruimen. Minder spullen betekent ook minder kopen, dus houd ik geld over.

Omdat ik minimaliseren niet makkelijk vind ben ik lid geworden van een facebookgroep “minimaliseren kun je leren’  waar ik tips en inspiratie vandaan haal om wel een flink te gaan ruimen.

Challenge

Nu is er een challenge deze maand: elke dag 5 dingen weggooien/weggeven. Dat lijkt mij dus een heel goede uitdaging om mee te beginnen. Aan het einde van de maand zal ik dus 150 dingen weggedaan hebben.

Veel spullen kunnen gewoon de container in. Echter heb ik ook echt spullen liggen die nog een ronde mee kunnen en die ik dus echt niet zomaar weg wil gaan gooien. Zoals: baby speelgoed, hydrofiele doeken, tafelkleedjes en tafellopers, dekbedovertrekken (ik heb er 15!, echt teveel), dus voor deze spullen zoek ik een goed doel. Of de tweedehands winkel of een kennis die nog wat kan gebruiken.

Moeilijk om spullen weg te doen

Omdat ik het best moeilijk vind om spullen weg te doen, lijkt mij dit echt een goed uitdaging voor mijzelf. Elke dag 5 dingen in een doos doen die weg kunnen, ruimt mijn huis waarschijnlijk behoorlijk op. Ik hoop dat het me gaat lukken, ook op het einde van de maand nog, om steeds wat weg te gooien.

Zo zou in december mijn huis wat leger kunnen zijn, en zou ik dus beter en makkelijker kunnen schoonmaken en opruimen. Natuurlijk mag ik van mijzelf niet meer van alles gaan kopen. Wat dat betreft is het voor mij beter om niet teveel in winkels zoals Action te komen. Daar zie ik gewoon teveel leuks wat ik graag wil hebben.

Wat vindt je van deze challenge? Zou het iets voor jou zijn?

 

*afbeelding komt van Pixabay*

 

5 thoughts on “November wordt de maand van..”

Geef een reactie

