Recept

Recept: Tomaat-paprikasoep

tomaten

Tomaat-paprikasoep

 

Soms heb ik niet zo’n zin om te koken, bijvoorbeeld na een drukke dag werken. Mijn energie is op en om dan nog aan het aanrecht te gaan staan, daar heb ik dan echt geen zin meer in. Zo ook afgelopen vrijdag. Mijn zoon koos voor broodjes knakworst en ik vond dat een goed idee, al had ik zelf meer zin in iets warms. En omdat ik toch bij elke maaltijd wat vitamines wil voorschotelen, had ik eigenlijk wel zin in soep.

Uiteindelijk stond ik nog te koken, wat wel resulteerde in een heerlijk soepje, wat op zich vrij simpel te maken is en verrassend lekker. Zoonlief was blij dat hij geen groente hoefde te eten, althans, dat dacht hij. Deze soep zit eigenlijk boordevol groente :).

Wat heb je nodig voor 1 1/2  liter:      Tomaten-paprikasoep mamaschatje

  • beetje olijfolie
  • 1 ui
  • 3 teentje knoflook
  • 5 rijpe grote tomaten
  • 1 rode paprika
  • 1 liter water
  • 2 bouillonblokjes
  • paar blaadjes basilicum
  • gembersiroop
  • kookroom
  • eventueel nog wat soepballetjes en wat soepgroente
  • blender

Hoe maak je deze heerlijke soep:

Snijd alle groente in kleine stukjes. Fruit de ui met de knoflook een paar minuten en voeg dan de tomaten en paprika toe. Fruit dit samen nog 10 minuten op laag vuur. Voeg het water, basilicum en de bouillonblokjes toe en breng dit aan de kook. Kook met de deksel op de pan tot alles zacht is, dit duurt ongeveer 20 minuten.

Haal de pan van het vuur en pureer alles met de blender tot een gladde soep. Nu kun je soepballetjes toevoegen of nog wat gesneden soepgroente. Breng dit aan de kook en kook nog 10 minuten door. Voeg op het eind gembersiroop en kookroom toe, hoeveelheid naar smaak. Ik deed er 2 eetlepels gembersiroop bij en een half flesje kookroom. Zo vond ik de soep op zijn lekkerst.

 

 

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Recept: Tomaat-paprikasoep”

  1. Paprika soep ziet heerlijk uit.
    Ik wil jou ook bedanken voor mooie kaart wenst. Leuk gedaan dat heb je zelf gemaakt.
    Hopelijk gaat daar goed met je? Het is rustig bij jou.
    Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.
    Fijne jaarwisseling gewenst.

Geef een reactie

